Saturday, April 20, 2013

SEORANG KAWAN..DAHULU KALA

waktu aku darjah 4, aku t'pakse masuk ke kelas nombor dua akibat keterukan keputusan periksa akhir tahun darjah 3. (dulu-dulu, skola selalu letakkan student pandai ikut kelas. kalo result jatuh, 3 student palg bangang akan diturunkan kelas dan 3 student plg bijak dr kelas no.2 akan dimasukkan ke kelas no.1. apakah? sekarang aku tak sure sistem tu still b'kuatkuasa atau tidak). bila aku msuk kelas kedua yang aku dah lupe apekah name kelas nye taim tuh, aku b'hadapan la dgn kawan2 baru n suasana yang baru beserta dgn treatment dr mak aku yang ternyata sgt baru.

and tempat duduk aku ialah dihadapan sorang budak laki yang seingat aku taim tu tak b'jaye pon bertukar kelas sejak b'tahun-tahun lame nye. bliau still lam kelas no.2 tuh dari darjah bape ntah. aku tak tau. lama-lama, aku ok la dok kat kelas tu. mak abah pown bleh accept yang anak mereka bukan lagi secerdik darjah satu dua dulu. aku pown happy gak dok kelas tuh. tak payah la nak buat kerja skola slalu sgt.

nak dijadikan crite, budak laki yang tak pernah tuka kelas tu pwn scr unofficial m'jadi anak murid aku lam subjek matematik. ok la. sekolah rendah punye matematik, boleh la aku b'lagak. naik sekolah menengah, aku gak plg corot skali. ajar punye ajar sampai la aku b'jaya ditukarkan kelas blik waktu darjah lima. masuk blik kelas no.1 taym tuh. budak laki tu still jgak m'jadi penduduk kekal kelas no.2 tuh. selamat tinggal lah wahai anak muridku.

msuk darjah enam, aku tuka skola. tak dga crite la pasal dia. pastu semenjak dua menjak ni, aku bru dikhabarkan bliau berjaya continue study ke luar negara. pergh! rase b'hingus idung taym tu. aku ni dok la mesia je. hahaha. dunia..

so, gunakan la ilmu aku tu sebaik mungkin. walaupun ilmu tu just ilmu asas matematik je.

#aku bangga, tp aku sedih#

No comments:

Post a Comment

Followers