Wednesday, March 13, 2013

KUNCI OH KUNCI

bismillah...

hari ni alhamdulillah, selesai shift pagi. yang pertama. untuk semester ni. letih? harusla. dah name pown keje. dari stat bgun awal pgi. pass report. bed making. vital sign. sponging pt. dressing. kne marah. kne arah. tgok kwn buat salah (prada nyah sori). gelak. letih. bla3.

bosan~

2.30pm. selesai pass report. dgn semangat aku balik. harap dpt berehat cepat. tdo. best nyer.

sampai dpn bilik, tombol pintu aku pulus. raba poket uniform. alamak!

kunci lupa bawak.

maka dgn rasminya, aku terkunci. tarrra!

otak ligat b'fikir. rumet! adoi! dua2 keje opis hour. giler ke? sapa asnggup tggu smpai pkul 5pm. aku tak! kalo korang aku tak tau!

selesai berlari2. kunci pendua pown ada kat tangan. tu pown selepas terus diceremah. dileter. dimacam-makan lagi oleh penyelia.

nasib dia bagi pinjam. simpati tgok muka orang baru balik keja barangkali.

3suku, aku berjaya masuk bilik. tahniah katilku. tuanmu pulang sudah.

45minit, aku berjaya menjadi PELARIAN RASMI DALAM KOLEJ SENDIRI.

#kunci bukan je penting utk buka pintu hati seseorang. malah amat penting utk buka pintu bilik sendiri#


2 comments:

  1. Ha3 masa tu agak gugup
    Sebab ramai sangat peminat kat patient tu
    Merghhh maaf pakcik
    Saya ta sengaja nd tade niat na buad 2 kali :)
    Gila kau nyahh !

    ReplyDelete
  2. hahahaha! astu pakcik wat muke comel tak mengerti lak ble kite dtg lg.
    timamng ucuk2 kang pakcik tu kang

    ReplyDelete

Followers