Sunday, March 17, 2013

STAFFNURSE KANG

bismillah...

hari ni selesai mggu ke2 komuniti. alhamdulillah. serabut dan serabai. b'hadapan dgn manusia. so kesimpulan nye, aku lg prefer keje kat wad.

balik komuniti, barang n tilam kene simpan. aku incharge. masuk blik praktikal. dalam tu adik-adik Semester 2 tgah sibuk belajar CPR. bersungguh2. hahaha! teringat zaman Semester 2 dulu. takpe ye adik-adik, blaja vetul2. buktikan nurse pown bijak.

jumpe roomate aku. dia memberi cadangan utk belajar CPR kat bilik. aku jd pesakit. memang never la wani oi!

sblm keluar bilik, aku tego dorang. maksud aku, aku tego segerombolan adik-adik Sem2 yang tgah kalut buat CPR. kemain terok tekan dada patung CPR tuh.

aku tego ngn nada bergurau.

"kalo patung tuh boleh hidup. kabo akak eh"

dorang pandang. gelak.

tetiba peha aku senak (peha senak?) kena cubit. adoi!

rupenye staffnurse Kang ade kat sebelah. cantek. betul2 sebelah aku. senggong sikit je bleh langga dia. aku tak prasan. sebab? dia pown pakai baju t-shirt. sebijik sebadak cam t-shirt budak-budak kat depan aku ni. badan dah la kecik. aku ingt kan junior aku gak.

"amboi!" kate nye. sambil tersenyum. tangan still kat peha aku.

adik-adik pandang. gelak. lebih kuat dr biase.

aku senyum. tp senyum tak ikhlas. malu punye pasal. lepas berguro ngn staffnurse Kang, aku keluar. malu. lebih malu dr biase.

lalalalaa~~

"jangan risau. staffnurse Kang kitorang tak hodoh cam kartun lam gambar ni"

No comments:

Post a Comment

Followers