Sunday, March 17, 2013

WAHAI SITI NUR JEA

bismillah...

1 hari 2 entry. pergh! menawan giler jdop aku. bosan pnye pasal. nak-nak lak ade kawan yg kemain teruk aku tgok keadaannye skg. sape lg kalo bkn si specky kakaktua kitorang ni.

aku tau dia serabut. serabai. serampah. b'dasarkan post dia kat fb n mesej2 yg dia yang bertalu-talu dia hanta kat aku tp satu pown aku tak balas, mmbuktikan dia sgt la tertekan skrg. pressure ye...bukan pleasure.

aku tak tau ape punce bliau b'sikap sedemikian...aku taknak pakse dia bgtau. kalo dia nak ckp, dia ckp. aku dga je. nasihat...blom tntu aku dpt bg. apatah lagi nak tolong selesai kan masalah dia. aku rse dia pown kenal aku mcmana.


so, sebagai sesorg yang tak terer bab2 mendengar masalah, rungutan, tekanan etc...aku pown dgn rasa terpanggil datang utk meng'up'kan balik emosi dia yang kurang stbil tuh.

kehadapan jia ruziah...saba la ape yg jadi. tuhan bg ko dugaan mgikut kemmpuan ko. p'cayalah, ko takkan mental pown dgn masalah2 yg jadi ni. letih fizikal je. skg, ko pndang nota. bace puas2. tu je keje ko skg. bend lain, abai kan. org nak marah...marah la. bia kan dorang. ko tadah telinga. astu buang lam longkang ape yg dorg cakap kan. dia nak pandang badi? buat bodoh. tak hilang pown tangan atau kaki ko kalo dorang nak jeling smpai cicir anak mate skali pown.

aku ade! aku kan power ranger hitam lam geng pengembaraan bermula kita. lalalalaa~

 "If you didn't tell me until now, you must have had your reasons. And that's your problem, not mine. I wouldn't know how to start. So I'll wait. Until you decide someday that you want to tell me, until you decide it's time for me to know. Until that time comes, you don't have to say a thing." 
-Bleach-

No comments:

Post a Comment

Followers